وبلاگ شخصی مجتبی بخشی

وبلاگ شخصی مجتبی بخشی

وبلاگ شخصی مجتبی بخشی

وبلاگ شخصی مجتبی بخشی

وبلاگ شخصی مجتبی بخشی

بایگانی
آخرین مطالب

چرا مردم باید به من احترام بگذارند ؟

پنجشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۰۷ ب.ظ
چرا مردم باید به من احترام بگذارند ؟
مقدمه :
   از زمانی که شخصیت انسان در دوران کودکی شروع به رشد و تکامل می کند انسان به دنبال کسب احترام از سوی دیگران است .
و به اعتقاد اینجانب کسب احترام از سوی دیگران و مورد توجه و احترام دیگران قرار گرفتن یکی از ابتدایی ترین غرایض فطری هر انسان است که برای تحقق آن دست به کارهای گوناگونی می زنیم .
جوان یا نوجوانی که دست به کارهای خارق العاده و یا خلاف قانون می زند ، شخصی که سوار بر خودرویی گران قیمت در خیابان خودنمایی می کند ،کودکی که با زدن توپ به سمت دروازه بلافاصله به سمت والدین خود نگاه می کند ،تمامی این اقدامات در راستای جلب احترام از سوی دیگران صورت می پذیرد.
اما در پاسخ به این پرسش که  چرا مردم باید به من احترام بگذارند ؟
باید بگویم :
اینکه فردی به فردی دیگر احترام بگذارد به شاخصهایی بستگی دارد که می توان از این شاخصها به دو مورد ذیل اشاره کرد .
اول : آموزهها و تربیت خانوادگی فرد که او را وا می دارد که به دیگران احترام بگذارد و تحت هیچ شرایطی به دیگران بی احترامی نکند.
دوم : برداشت فرد از شخصیت و رفتار و گفتار طرف مقابل است که او را به انتخاب پاسخ محترمانه و یا توهین آمیز ترغیب می کند .
اما اولین دلیلی که من از مردم انتظار احترام دارم این است که من انسان هستم و هر انسانی شایسته ی احترام است .
دومین دلیل این است که من آنها را محترم می شمارم و آنها نیز باید به من احترام بگذارند.
سوم اینکه در جوامع بشری انسانها از حقوقی برخخوردارند که یکی از آنها مورد احترام قرار گرفتن توسط دیگران است و این احترام شامل احترام به عقاید ، نظرات و شخصیت هر فرد است و من نیز از این قاعده مستثنی نیستم .
چهارمین دلیل : برای بر رقراری هر ارتباطی یکی از اساسی ترین و اصلی ترین شرایط ، حفظ احترام و کرامت طرفین است و در صورت عدم توجه به این شرط ارتباطی برقرار نخواهد شد .
نتیجه گیری :
انسانها باید به یکدیگر با هر مذهب و ملیت و رنگی احترام بگذارند

  • مجتبی بخشی

نظرات  (۳)

سلام
یه پیشنهاد فوق العاده 
برای افزایش بازدید کننده های خود و اینکه بلاگ شما در سطر اول نتایج گوگل پیدا شود پشنهاد میکنم با بلاگ ما با آمار 1.600.000 بازدید کننده تبادل لینک کنید
به همین منظور لینک مارار در پیوند های بلاگ خود قرار دهید و سپس به ما از طریق بلاگ ما ( teamandroid.blog.ir ) یا ایمیل اطلاع دهید تا لینک شما را در قالب بلاگ خور قرار دهیم .
ممنون
  • یار عبد فاطمه
  • سلام علیکم از مطالبتون استفاده کردیم
    موفق باشید
    التماس دعا موقع افطار
    پاسخ:
    علیکم السلام
    ز اینکه بخشی از وقت خودتان را صرف کردید بسیار سپاسگزارم
    منتظر نظرات پیشنهادات و انتقادات سازنده شما هستم
  • یار عبد فاطمه
  • وبلاگ رو اصلاح کردم ممنون از حضور وانتقاد سازنده تون
    پاسخ:
    خواهش می کنم 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی